Obiektywy do bezlusterkowców (Olympus, Panasonic, Leica, Sigma, Venus Optics, Voigtlander)
- Stabilizacja tak/nie: nie
- Średnica [mm]: 43
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Nokton II 50 mm f/1,5 to udoskonalona wersja kultowego obiektywu o klasycznej ogniskowej i wyjątkowej światłosile. Seria Nokton zdobyła uznanie za sprawą niepowtarzalnej plastyki obrazu. Model ten to połączenie ducha tradycyjnej fotografii na film światłoczuły i zaawansowanych rozwiązań ery cyfrowej. Fotografowanie tym obiektywem to nie tylko pewność uzyskania świetnych obrazów, ale również wyjątkowy komfort i przyjemność pracy z obrazem. Całkowicie metalowy korpus i tradycyjna stylistyka zapewniają wyjątkowe doznania podczas obsługi tego obiektywu.
- Stabilizacja tak/nie: nie
- Średnica [mm]: 43
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Nokton II 50 mm f/1,5 to udoskonalona wersja kultowego obiektywu o klasycznej ogniskowej i wyjątkowej światłosile. Seria Nokton zdobyła uznanie za sprawą niepowtarzalnej plastyki obrazu. Model ten to połączenie ducha tradycyjnej fotografii na film światłoczuły i zaawansowanych rozwiązań ery cyfrowej. Fotografowanie tym obiektywem to nie tylko pewność uzyskania świetnych obrazów, ale również wyjątkowy komfort i przyjemność pracy z obrazem. Całkowicie metalowy korpus i tradycyjna stylistyka zapewniają wyjątkowe doznania podczas obsługi tego obiektywu.
- Stabilizacja tak/nie: nie
- Średnica [mm]: 43
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Nokton II 50 mm f/1,5 to udoskonalona wersja kultowego obiektywu o klasycznej ogniskowej i wyjątkowej światłosile. Seria Nokton zdobyła uznanie za sprawą niepowtarzalnej plastyki obrazu. Model ten to połączenie ducha tradycyjnej fotografii na film światłoczuły i zaawansowanych rozwiązań ery cyfrowej. Fotografowanie tym obiektywem to nie tylko pewność uzyskania świetnych obrazów, ale również wyjątkowy komfort i przyjemność pracy z obrazem. Całkowicie metalowy korpus i tradycyjna stylistyka zapewniają wyjątkowe doznania podczas obsługi tego obiektywu.
- Stabilizacja tak/nie: nie
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Nokton II Vintage Line 28 mm f/1.5 do Leica M oferuje ogniskową 28 mm i jasność f/1.5. Jego mosiężny tubus skrywa m.in. 2 elementy obustronnie asferyczne i 2 soczewki o anormalnej. Obiektyw ten jest w stanie pokryć sensory pełnoklatkowe.
Obiektyw Nokton 35 mm f/1.2 charakteryzuje się dość szerokim kątem widzenia wynoszącym 61,9 stopni, co predysponuje go do używania wszędzie tam, gdzie chcemy pokazać nie tylko pierwszy plan, ale również kontekst sytuacji. Właśnie z tego powodu ogniskowa 35 mm jest częstym wyborem fotografów ulicznych czy fotoreporterów. Poza tym świetnie nadaje się także do fotografii krajobrazowej czy portretowej.
Obiektyw Nokton 40 mm f/1.2 charakteryzuje się dość szerokim kątem widzenia wynoszącym 55 stopni, co predysponuje go do używania wszędzie tam, gdzie chcemy pokazać nie tylko pierwszy plan, ale również kontekst sytuacji. Właśnie z tego powodu ogniskowa 40 mm jest częstym wyborem fotografów ulicznych czy fotoreporterów. Poza tym świetnie nadaje się także do fotografii portretowej czy również przy małej ilości światła.
Nokton 50 mm f/1.2 to uniwersalny obiektyw, który charakteryzuje się bardzo wysoką rozdzielczością optyczną oraz doskonałym poziomem korekcji. Klasyczne 50mm jest jedną z najpopularniejszych ogniskowych przy fotografii portretowej, reportażowej czy też ulicznej. Przysłona f/1.2 umożliwi pracę w trudnych warunkach oświetleniowych oraz odseparowanie fragmentu od reszty obrazu. Mała głębia ostrości i piękny bokeh znajdą swoje zastosowanie w fotografii studyjnej, produktowej a nawet przy krajobrazie.
Voigtlander Color Skopar 21 mm f/3,5 charakteryzuje się zaawansowaną optyką - odpowiedzialni za niego inżynierowie wykazali się ogromem technologicznej i technicznej finezji. Wyrafinowana konstrukcja obejmuje 9 elementów w 8 grupach. Obiektyw wykorzystuje elementy asferyczne, co pozwoliło na uzyskanie dużego otworu względnego, przy jednoczesnym ograniczeniu rozmiarów instrumentu. Co więcej elementy asferyczne gwarantują obrazy wolne od zniekształceń i pomagają w eliminacji aberracji chromatycznej.
Voigtlander Nokton 21 mm f/1,4 charakteryzuje się zaawansowaną optyką - odpowiedzialni za niego inżynierowie wykazali się ogromem technologicznej i technicznej finezji. Wyrafinowana konstrukcja obejmuje 13 elementów rozmieszczonych w 11 grupach. Obiektyw wykorzystuje elementy asferyczne, co pozwoliło na uzyskanie dużego otworu względnego, przy jednoczesnym ograniczeniu rozmiarów instrumentu. Co więcej elementy asferyczne gwarantują obrazy wolne od zniekształceń i pomagają w eliminacji aberracji chromatycznej.
Obiektyw Nokton 75 mm f/1,5 łączy doskonałą jakość optyczną i zaawansowaną, klasyczną konstrukcję.Należy do znakomitej linii obiektywów Vintage Line, które dedykowane są do aparatów dalmierzowych. Jego wygląd nawiązuje do klasycznych aparatów. Jednocześnie korzysta z najnowocześniejszych technologii.
Obiektyw Nokton 75 mm f/1,5 łączy doskonałą jakość optyczną i zaawansowaną, klasyczną konstrukcję.Należy do znakomitej linii obiektywów Vintage Line, które dedykowane są do aparatów dalmierzowych. Jego wygląd nawiązuje do klasycznych aparatów. Jednocześnie korzysta z najnowocześniejszych technologii.
Stałoogniskowy obiektyw dla miłośników instrumentów optycznych o wyjątkowej mobilności. Kombinacja ogniskowej długości 40 mm z maksymalnym otworem względnym f/2.8 pozwoliła uzyskać ekstremalnie kompaktowe rozmiary przy zachowaniu wysokiej jakości obrazu, typowej dla obiektywów Voigtlander. Niniejszy obiektyw to prawdziwy "must have" dla miłośników fotografii reportażowej i tzw. "streetu".
Obiektyw NOKTON 35 mm F1.2 Aspherical III VM to nowa wersja klasycznego obiektywu 35mm, który ceniony jest za swoje właściwości optyczne. Obiektyw znany przede wszystkim wśród fotografów ulicznych i fotografów dokumentalnych. Odświeżona wersja została zmniejszona tak by jeszcze mniej rzucać się w oczy i dać większy komfort pracy fotografowi. Udało się to osiągnąć dzięki użyciu najnowocześniejszych soczewek, które łączą wysoką wydajność przy mniejszym rozmiarze.
Voigtlander Skopar I 28 mm f/2,8 wykorzystuje zaawansowaną optykę obejmującą 8 elementów rozmieszczonych w 5 grupach, która gwarantuje bezkompromisową jakość obrazu. Kompaktowa, lekka i całkowicie metalowa budowa tego obiektywu doskonale uzupełnia korpusy bezlusterkowców.
Voigtlander Skopar I 28 mm f/2,8 wykorzystuje zaawansowaną optykę obejmującą 8 elementów rozmieszczonych w 5 grupach, która gwarantuje bezkompromisową jakość obrazu. Kompaktowa, lekka i całkowicie metalowa budowa tego obiektywu doskonale uzupełnia korpusy bezlusterkowców.
Voigtlander Skopar II 28 mm f/2,8 wykorzystuje zaawansowaną optykę obejmującą 8 elementów rozmieszczonych w 5 grupach, która gwarantuje bezkompromisową jakość obrazu. Kompaktowa, lekka i całkowicie metalowa budowa tego obiektywu doskonale uzupełnia korpusy bezlusterkowców.
Obiektyw wyróżniający się zdumiewającą jasnością wynoszącą f/0.8. To jeden z najjaśniejszych, seryjnie produkowanych obiektywów na świecie. Posiada mocowanie do systemu Micro 4/3 i pozwala na uzyskanie maksymalnej wydajności czujników kompatybilnych aparatów. Zdumiewająca jasność nie przeszkodziła w stworzeniu kompaktowego i lekkiego obiektywu, który idealnie uzupełnia bezlusterkowce systemu Micro 4/3.
Wysokiej klasy stałoogniskowy obiektyw przeznaczony do aparatów z mocowaniem Nikon Z, o ultra szerokim kącie widzenia wynoszącym 110 stopni. Soczewki pokryto zaawansowanymi powłokami antyrefleksyjnymi, minimalizującymi powstawanie flar oraz aberracji chromatycznej.
Wysokiej klasy stałoogniskowy obiektyw przeznaczony do aparatów z mocowaniem Sony E, o ultra szerokim kącie widzenia wynoszącym 110 stopni. Soczewki pokryto zaawansowanymi powłokami antyrefleksyjnymi, minimalizującymi powstawanie flar oraz aberracji chromatycznej.
Wysokiej klasy stałoogniskowy obiektyw przeznaczony do aparatów z mocowaniem Leica M, o ultra szerokim kącie widzenia wynoszącym 110 stopni. Soczewki pokryto zaawansowanymi powłokami antyrefleksyjnymi, minimalizującymi powstawanie flar oraz aberracji chromatycznej.
Najczęściej kupowane
Porady
Jaki obiektyw kupić do filmowania?
Przygotowaliśmy dla Ciebie garść porad oraz wybraliśmy kilka modeli, którymi powinieneś się zainteresować.
Obiektyw macro. Co musisz wiedzieć przed zakupem?
Szukasz szkła do makrofotografii? Zastanawiasz się który obiektyw da Ci największa zbliżenia? Jesli lubisz robić zdjęcia kwiatom, owadom, biżuterii, koniecznie to przeczytaj!
Jaką ogniskową wybrać? Lepszy szeroki kąt czy teleobiektyw?
Dowiedz się, co to jest ogniskowa oraz kiedy warto sięgnąć po obiektyw 24 mm a kiedy po 100 mm.